събота, октомври 20, 2007

Записах участие в Софийския маратон 42км-3ч16мин





Още миналата година исках да участвам на Софийския маратон,но имах състезания по OL.Тази също можеше да пропусна,но 2 седмици преди него реших да участвам.10 дена преди да тръгна за София направих единствения ми крос през лятото който беше над 70',а именно 120' на асфалт(чувствах се смазан).Без никаква подготовка в петък тръгнах с нощния влак от Варна за София с един приятел,където в неделя трябваше да се състои 25-тия Софийски маратон.В събота се разходих няколко часа из София и се прибрах да почивам.Пих доста вода в събота и неделя сутринта,защото разтоянието което трябваше да измина не беше малко и имаше голям шанс от обезводняване.Не бях настроен да бягам 42км,но отидох там с единствената цел-да го завърша.Старта беше пред стадион Васил Левски в 10часа.От ориентировачите щяхме да бягаме маратона само аз,Иво Каменаров и Дизела.Загряхме малко с Иво и дойде време за стартиране.Тръгнах с нагласата да не се подвеждам от другите които минаваха покрай мен.Доста хора ме задминаха дори и ветераните:).На 3км се огледах и имаше само "туристи" около мен и едно момче на около 12 години което имах чувството че ще получи удар от напъване:))).Минах много свеж на първата обиколка на 39'40'',без никакви усилия съм бягал по 4'40''/км и реших че ако се задържа с това темпо или си намеря някоя групичка ще ми е доста по лесно.Огледах се и видях момиче и момче(от Академик София) които също бягат маратона и реших да пробвам с тях.Малко ми идваше бързо но свикнах и без проблеми поддържах тяхната скорост.По средата на втората обиколка ми се наложи да спирам извънредно в храстите за 30сек(по-малка нужда)и да си завържа маратонката.Тази обиколка минах на 38'10'',доста по-добре от предната,но все още бях свеж,е щеше да е по-добре ако не бях спирал.Продължавахме да бягаме тримата и на 3-тата обиколка минахме на 37'50'',като си видях часовника усетих че малко сме се пресилили.Пих малко Isostar,бях си оставил малко Енерги Бар на ПП за към 30км да я изям.Продължихме тримата, в това време разбрах че момичето(Ивета Сотирова)в момента в е 4-та и се бори за 3-тото място.В средата на 4-тата обиколка почнаха да ми се схващат леко бедрата отзад,а към края на тази обиколка почнаха да ми се набиват глезените и ми се нацепиха краката от асфалта.4-тата обиколка я врътнахме за 39'20'' и там се отказа Венци(момчето което бягаше с нас).Той имаше задачата да бяга с Ивета за да направи тя добро бягане.В влизането на 5-тата обиколка останахме само двамата с нея.Навлизах в най-тежката част от маратона,а аз не си чувствах вече краката,бяха изтръпнали и набити,с две думи "бях по джанти".Към 37км вече наистина бях я втасал и и казах да мине малко тя отпред да води,понеже целия маратон водих аз и Венци.Излезе да води тя,но точно 200м и почна да се отдалечава.Опитах със сетни усилия да я догоня,но уви...звяр....не успях да закача и пристигна 1'30'' преди мен с време 3ч14'50''-3то място.Така завърших успешно Софийския маратон 42.195м за 3ч16мин на 17-то място.След като финиширах,неща като клякане,навеждане,сядане,ставане ми се струваха невъзможни.Ванката Сираков бяга 17км-58' като завърши 5-ти,Ангел,Пешо,Кутуев бягаха 8.5км но незнам техните резултати,победител на 8.5км стана Светльо Панов-звера който го пробяга за някакви си 27'30''(евала).Прибрах се с нощния влак в неделя за Варна където починах няколко дена и в петък излязох да разтичам 7км.Чувствах се доста схванат,а и имам леки проблеми с набития ми глезен.Смятам да разтичвам докато се възтановя напълно:)

2 коментара:

Емилиян Онуфриев каза...

Поздравления!

Анонимен каза...

тоз Тонито е луд 42км само той може да избяга :)